Trudności akademickie
według Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych
- spowolnienie psychoruchowe
- znacząco nasilona męczliwość
- zwiększona podatność na dystrakcję
- problemy z wykonywaniem zadań równoczesnych
- problemy z odtwarzaniem informacji (zwłaszcza pod presją czasu)
- problemy z organizacją pracy i nauki, strukturyzacją i priorytetyzacją zadań
- nasilone trudności z pracą z tekstem
- problemy z selektywnością uwagi
- problemy w zakresie przedłużonej koncentracji uwagi
- trudności wzrokowe
- trudności ruchowe – problemy w poruszaniu się
- trudności ruchowe – problemy z pisaniem (motoryka mała)
- niepełnosprawność słuchowa
- czasowe nawracające pogarszanie się ogólnej kondycji zdrowotnej
- trudności z prezentowaniem wiedzy na forum grupy
- trudności w rozumieniu społecznego kontekstu komunikacji
- trudność we wchodzeniu w nowy system organizacyjny, nowy system znaczeń
- problemy komunikacyjne
- przewlekłe problemy bólowe
- nieobecności na zajęciach wynikające z nasilenia objawów choroby przewlekłej i/lub z powodu incydentalnych zmian sytuacji zdrowotnej nasilone ograniczenia wynikające z okresowej intensyfikacji bądź konieczności wdrożenia zmian w procesie leczenia
- okresowa konieczność intensywnej rehabilitacji
- ograniczenia wynikające z zaleceń medycznych okresu rekonwalescencji po przebytej chorobie/urazie
- inne: specyficzne problemy w zakresie przetwarzania informacji, trudności w analizie i syntezie wzrokowoprzestrzennej oraz słuchowej, trudności artykulacyjne
Wsparcie akademickie
według Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych
- możliwość indywidualnego ustalania terminu zaliczenia zajęć z prowadzącym
- wydłużenie okresu rozliczenia zobowiązań z danego semestru w kontekście przedmiotów wymagających przetworzenia dużych partii tekstów źródłowych
- zastąpienie wypowiedzi na forum grupy inną formą aktywności akademickiej lub umożliwienie indywidualnej prezentacji wiedzy, po uzgodnieniu z prowadzącym
- wsparcie asystenta dydaktycznego
- wsparcie tłumacza PJM
- Wypożyczalnia sprzętu
Naszym celem jest ułatwienie codziennego życia oraz pracy osobom z niepełnosprawnościami, oferując profesjonalny sprzęt na wynajem. W naszej ofercie są:
- Laptopy – przystosowane do pracy i nauki zdalnej.
- Myszki i klawiatury – ergonomiczne, dostosowane do różnych potrzeb użytkowników.
- Lupy – dla osób z trudnościami w widzeniu, ułatwiające czytanie oraz pracę z detalami.
- Pętle indukcyjne – wspomagające słyszenie, idealne na spotkania, wykłady czy wydarzenia.
- Kule ortopedyczne i wózki inwalidzkie

Adaptacja egzaminów
według Akademii Medycznej Nauk Stosowanych i Holistycznych
- wydłużenie czasu pisania zaliczeń i egzaminów o 25%
- adaptacja arkusza egzaminacyjnego do formy pliku tekstowego (w przypadku zgłoszenia przez studenta do BON szczegółów egzaminu najdalej na 7 dni przed egzaminem, istnieje możliwość przygotowania przez BON adaptacji arkusza egzaminacyjnego we współpracy z egzaminatorem);
- dostosowanie egzaminu ustnego poprzez możliwość otrzymania pytań dwutorowo (ustnie i pisemnie) oraz umożliwienie wynotowania kluczowych elementów wypowiedzi przed przystąpieniem do prezentowania wiedzy
- możliwość przystąpienia do egzaminu ustnego bez pozostałych uczestników grupy/indywidualnie
- przeniesienie pierwszych terminów egzaminów na czas sesji poprawkowej bądź wyznaczenia ich poza standardowymi terminami sesji egzaminacyjnych (w kontekście kursów wymagających opracowania dużych partii tekstów)
- zmiana formy egzaminu z ustnej na pisemną (o ile charakter zajęć na to pozwala, a zmiana formy nie spowoduje obniżenia lub zmiany wymagań merytorycznych danego kursu)
Studenci z niepełnosprawnościami powinni otrzymywać wsparcie w zakresie wnioskowania o stypendium dla osób z niepełnosprawnościami (ew. zapomóg). Najlepszym rozwiązaniem jest umożliwienie indywidulanej pomocy w złożeniu dokumentacji. Informacja o takiej możliwości powinna znajdować się na stronie internetowej Uczelni.
Usługi
Poniżej zamieszczamy katalog najczęściej świadczonych przez BON form wsparcia w podziale wynikającym z potrzeb poszczególnych grup. Katalog nie wyczerpuje wszystkich stosowanych rozwiązań, proponowane wsparcie jest wynikiem indywidualnej diagnozy funkcjonalnych następstw sytuacji zdrowotnej studenta osadzonej w kontekście realizowanych kursów.
Studenci z niesprawnością narządu ruchu
- dostosowanie form egzaminów do potrzeb studenta;
- organizacja zajęć w przestrzeni dostosowanej architektonicznie;
- wsparcie asystentów;
- wsparcie w korzystaniu z biblioteki;
- możliwość wypożyczania przenośnego sprzętu komputerowego i elektronicznego.
Studenci niewidomi i słabowidzący
- dostosowanie form egzaminów do potrzeb studenta;
- możliwość wypożyczania przenośnego sprzętu komputerowego i elektronicznego;
- adaptacja materiałów dydaktycznych;
Studenci głusi i słabosłyszący
- wsparcie tłumaczy Polskiego Języka Migowego podczas zajęć;
- dostosowanie form egzaminów do potrzeb studenta;
- możliwość zdalnego korzystania z tłumaczenia w kontaktach z administracją uczelni
- wypożyczanie sprzętu, w tym specjalistycznych systemów wspomagających słyszenie;
- wsparcie asystenta notującego podczas zajęć;
- możliwość dostosowania form egzaminów;
Studenci z trudnościami z obszaru zdrowia psychicznego
- dostosowanie form uczestnictwa w zajęciach oraz form egzaminów;
- indywidualne rozwiązania uwzględniające rodzaj i dynamikę choroby oraz aktualną kondycję studenta;
Studenci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się np. z dysleksją
- dostosowanie formy egzaminów do potrzeb studenta z uwzględnieniem rozwiązań technologicznych;