Najważniejszym zobowiązaniem Uczelni jest zapewnienie wysokiej jakości kształcenia na wszystkich prowadzonych kierunkach studiów, w każdej formie i na każdym poziomie kształcenia. Doskonalenie jakości kształcenia jest cyklicznym procesem, na który składają się następujące rodzaje działań:
- monitoring procesu kształcenia i obsługi studentów
- analiza wyników monitoringu
- planowane i wdrażanie działań naprawczych i doskonalących
Nadzór nad funkcjonowaniem Systemu Jakości Kształcenia sprawuje Rektor.
W celu realizacji zadań powołany został : Zespół ds. badania jakości kształcenia.
Zadania zespołu:
- Analiza koncepcji programowych.
- Projektowanie i nadzór nad realizacją zajęć dydaktycznych, czyli przygotowanie planów studiów pod kątem ich zgodności z założonymi celami nauczania.
- Okresowe oceny:
- planów studiów
- programów kształcenia
- kadry nauczycieli akademickich oraz organizacji ich pracy.
- hospitacji zajęć dydaktycznych, bazy dydaktycznej.
- Badanie opinii nauczycieli akademickich i studentów o systemie nauczania.
- Badanie opinii absolwentów w zakresie umiejętności i kompetencji zawodowych uzyskanych w trakcie studiów.
- Analiza wyników ankiet studenckich i protokołów hospitacji oraz wyciąganie wniosków zmierzających do poprawy jakości kształcenia.
- Zasięganie opinii studentów w zakresie programów nauczania oraz jakości i metod prowadzenia zajęć.
- Zapewnienie optymalnego dla studentów rozkładu obowiązkowych zajęć dydaktycznych oraz dostępności do laboratoriów komputerowych, pracowni fizykoterapii, pracowni kinezyterapii, pracowni masażu, pracowni pierwszej pomocy i innych.
- Inspirowanie i stwarzanie warunków kształcenia w językach obcych.
- Zapewnienie właściwych warunków BHP w zakresie realizacji dydaktyki i zróżnicowanie liczebności grup studenckich.
- Współpraca z uczelnianym samorządem studenckim w zakresie kształcenia i warunków bytowych studentów:
- doskonalenie regulaminu studiów i regulaminu pomocy materialnej,
- zapewnienie dostępności do źródeł bibliotecznych.
- Przygotowanie rocznego raportu do końca roku akademickiego w zakresie jakości kształcenia i przedstawia na posiedzeniu Senatu.